Veel gestelde vragen over de maaltijdservice voor senioren:
Waar bestaat het maaltijdservice dagmenu uit?
Een maaltijdservice dagmenu bestaat standaard uit een hoofdgerecht voor €8.00 en kan indien gewenst worden aangevuld met een voorgerecht voor €1.oo en een nagerecht voor €1.o0 dat is exclusief bezorgkosten.
Heb ik een keuze in wat ik eet?
Jazeker! Vers & Klaar Maaltijdservice hanteert een menucyclus van 10 weken, waarbij u dagelijks kunt kiezen uit twee menu’s. Zo geniet u altijd van variatie en kunt u kiezen wat u het lekkerst vindt. Dagmenu A biedt traditionele Hollandse gerechten, terwijl Dagmenu B vaak internationale opties bevat, zoals pasta, curry of rijst. Onze menu’s worden tevens aangepast aan de seizoenen, en tijdens feestdagen bieden we een speciale feestmaaltijd aan.
Als u koelverse maaltijden afneemt, heeft u de vrijheid om te kiezen op welke dagen u wilt eten. Als u bijvoorbeeld een keer elders gaat eten, geeft u op uw keuzeformulier aan dat u die dag niet mee wilt eten. Bij afname van warme maaltijden wordt een vast aantal wekelijkse afnamedagen met u afgesproken, wat minder flexibiliteit biedt maar wel dezelfde dagmenukeuze als koelverse gebruikers.
Wat kost de maaltijdservice voor senioren?
De prijs voor zowel warme als koelverse maaltijden bedraagd €8,00 voor een hoofgerecht. Daarnaast heeft u de keuze om deze aan te vullen met een voor en/of nagerecht aan €1,00 per stuk. Verder worden bezorgkosten van €1,36 of €2,00 in rekening gebracht, afhankelijk van de locatie. Betaling geschiedt middels automatische incasso. Bezorgkosten worden per levering en per adres in rekening gebracht. Als er bijvoorbeeld meerdere maaltijden voor meerdere dagen worden geleverd op één adres, betaalt u slechts één keer de bezorgkosten. Voor leveringen aan groepen van meer dan twee personen bespreken we de kosten graag apart.
Hoe maak ik mijn dagmenukeuze kenbaar?
Elke twee weken ontvangt u de dagmenu’s voor de daaropvolgende weken, samen met het keuzeformulier via de bezorger. U kunt dan per dag kiezen tussen een Hollands of internationaal hoofdgerecht en u kunt aangeven of u een voor- en/of nagerecht wenst. Het ingevulde keuzeformulier dient u binnen 1 week via de bezorger terug te sturen naar Vers & Klaar Maaltijdservice. In de eerste 2 weken van uw deelname, of als wij geen ingevuld formulier ontvangen, krijgt u automatisch menu A.
Ik wil een dag niet mee-eten. Hoe meld ik me af?
U kunt op het keuzeformulier aangeven welke dagen u wel of niet mee-eet en wat uw menukeuze is. Indien u heeft aangegeven dat u mee-eet, maar uw plannen veranderen en u wilt zich afmelden, dan dient u dit minimaal 2 dagen van tevoren door te geven aan Vers & Klaar Maaltijdservice via telefoon of e-mail. Als dit niet gebeurt, wordt de maaltijd in rekening gebracht. Het is niet de bedoeling dat u dit doorgeeft aan de bezorgers!
Is een warme of koelverse maaltijd voor mij het beste?
De meeste gebruikers van maaltijdservices kiezen voor koelverse maaltijden vanwege de flexibiliteit. U heeft de vrijheid om te kiezen op welke dagen u mee-eet. Voor personen die volledig thuisgebonden zijn, kan de warme maaltijdservice een oplossing zijn. Een belangrijk verschil met koelverse maaltijden is dat er een vast aantal wekelijkse afnamedagen wordt afgesproken. Omdat deze maaltijden warm worden geleverd, is het aan te raden om tijdens de bezorging thuis te zijn en deze direct te nuttigen.
Wordt er rekening gehouden met diëten?
Jazeker! Wij houden rekening met diverse diëten, zoals natriumarm, vetarm, cholesterolarm, glutenvrij, diabetes, lactosevrij of vegetarisch. Ook kunnen wij gemalen maaltijden voorzien. Verdere dieetbehoeften kunnen worden besproken.
Veel gestelde vragen over de bezorging:
Worden er in mijn woonplaats maaltijden bezorgd?
- Wij leveren koelverse maaltijden 7 dagen per week, op maandag, woensdag en vrijdag, in de volgende woonplaatsen: Bladel, Casteren, Hapert, Hooge en Lage Mierde, Hulsel Hoogeloon, Netersel, Reusel, Bergeijk, Luyksgestel, Riethoven, Westerhoven, Duizel, Eersel, Knegsel, Steensel, Aalst, Waalre, Borkel en Schaft, Dommelen, Valkenswaard, Leende en Vessem.
- Warme maaltijden worden 5 dagen per week, van maandag tot en met vrijdag, bezorgd, met de mogelijkheid om op verzoek 2 koelverse maaltijden voor het weekend te ontvangen, in de volgende woonplaatsen: Bladel, Casteren, Hapert, Hooge en Lage Mierde, Hulsel Hoogeloon, Netersel, Reusel, Bergeijk, Luyksgestel, Riethoven, Westerhoven, Duizel, Eersel, Knegsel en Steensel.
- We streven ernaar onze maaltijdservice uit te breiden! Momenteel hanteren we wachtlijsten voor Oost-, West- en Middelbeers, Oirschot, Best en Veldhoven. Als u geïnteresseerd bent, kunt u uw naam op de wachtlijst zetten. We starten zodra er 15 deelnemers in uw woonplaats zijn. Woont u elders? Laat het ons weten, dan starten we een nieuwe wachtlijst voor uw locatie!
Hoe verloopt de bezorging?
Warme maaltijden worden door Stichting Maaltijdservice De Kempen bezorgd tussen 11:30 en 13:00 uur. Als u niet thuis bent op dit tijdstip, kunt u met de bezorger afspreken waar de maaltijd kan worden achtergelaten.
Koelverse maaltijden worden bezorgd op maandag, woensdag en vrijdag tussen 08:30 en 11:00 uur. Als u niet thuis bent op dit tijdstip, kunt u een koelbox buiten plaatsen voor de maaltijden. U kunt met de bezorger afspreken waar de koelbox wordt geplaatst.
Bestelde maaltijden worden altijd bij u bezorgd en achtergelaten, ongeacht of u thuis bent. Met veel zorg worden de maaltijden binnen korte tijd bij u bezorgd om de kwaliteit te behouden. Vanaf het moment van bezorging is het uw verantwoordelijkheid om de maaltijden op de juiste temperatuur te bewaren en binnen de aangegeven houdbaarheidsdatum te nuttigen. Vers & Klaar Maaltijdservice aanvaardt hiervoor geen verantwoordelijkheid.
Hoe worden warme maaltijden op temperatuur bezorgd?
Warme maaltijden worden geleverd in een thermobox. Met de deksel er goed op blijft uw maaltijd enkele uren vers en op temperatuur. U krijgt twee thermoboxen toegewezen: één staat klaar voor de volgende dag bij ons en de andere staat bij u thuis van de vorige levering. De bezorger neemt de thermoboxen mee en wisselt ze om. Na gebruik wordt u verzocht de maaltijdbox met de deksel eraf weg te zetten om te luchten. De maaltijdboxen blijven eigendom van Vers & Klaar Maaltijdservice. Bij schade aan de maaltijdbox door uw toedoen brengen wij €35,00 in rekening.
Worden er tijdens de feestdagen maaltijden bezorgd?
Jazeker! Tijdens de feestdagen bezorgen wij alleen koelverse maaltijden. Er worden dan geen warme maaltijden geleverd. Verdere bijzonderheden rondom de feestdagen (zoals afwijkende bezorgdagen) worden via een brief aan u gecommuniceerd.
Overige veel gestelde vragen:
Wat zijn de service voorwaarde van Vers & Klaar?
Bekijk de service voorwaarde hier
Ik wil gaan mee-eten, wat nu?
Wat fijn dat we maaltijden voor u mogen verzorgen! Laat uw contactgegevens achter via het formulier op onze website, bel ons op 040 20 40 125 of stuur ons een e-mail naar info@versenklaar.nl en dan maken we graag een afspraak om de details persoonlijk met u door te nemen.
Hoe zeg ik op?
Er geldt een minimale afnameverplichting van 10 betaalde maaltijden. Hierna kunt u de maaltijdservice op elk gewenst moment stopzetten. U dient hiervoor uiterlijk 2 dagen vooraf contact op te nemen. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 16.00 uur. U kunt telefonisch contact met ons opnemen via 040 – 204 01 25 of een e-mail sturen naar info@versenklaar.nl.
Worden er tijdens de feestdagen maaltijden bezorgd?
Jazeker! Tijdens de feestdagen bezorgen wij alleen koelverse maaltijden. Er worden dan geen warme maaltijden geleverd. Verdere bijzonderheden rondom de feestdagen (zoals afwijkende bezorgdagen) worden via een brief aan u gecommuniceerd.
Hoe en wanneer moet ik betalen?
Betaling van de maaltijden gebeurt maandelijks achteraf op basis van werkelijk gebruik via automatische incasso. U ontvangt een factuur met de eerstvolgende bezorging in de nieuwe maand.
Hoe worden mijn persoonsgegevens behandeld?
Graag verwijzen wij u naar het privacy statement op onze website. Mocht u niet over internet beschikken, dan kunt u dit ook opvragen via telefoon of e-mail.
Is er een online portaal beschikbaar waarin ik mijn menukeuzes direct kan beheren? Dit is momenteel nog niet beschikbaar, maar er wordt aan gewerkt. We hopen dit later dit jaar te kunnen activeren.
Waarom wordt mij gevraagd een contactpersoon op te geven? Dit is een standaardprocedure en doen we voor noodgevallen of als u om minder dringende redenen niet of moeilijk bereikbaar bent.
Kan ik opmerkingen of aanpassingen aan mijn maaltijdservice doorgeven aan de bezorger?
We vragen vriendelijk om alle opmerkingen of aanpassingen over uw maaltijdservice rechtstreeks aan Vers & Klaar door te geven en niet via de bezorger. Ervaring leert dat dit misverstanden kan voorkomen. U kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 16.00 uur, telefonisch via 040 – 204 01 25 of per e-mail naar info@versenklaar.nl.
Indien uw vraag niet vermeld staat, stel hem hieronder, of om neem contact op met ons via 040 – 204 01 25 of per e-mail naar info@versenklaar.nl